17 Nisan 2011 Pazar

salamura kekik



Kekik çok sevdiğim bitkilerdendir. Çayını severim, boğazım falan ağrıdığında başucu ilaçlarımdandır. Yemeklerde ve soslarda severim. Harika bir aroma verir yemeklere. Domatesin üzerine zeytinyağı gezdirip kekik koyunca harika olur. Ama esas sevdiğim şekli salamurasıdır. Kahvaltıda zeytin ve domateslerin üzerine yada salatalara koyarız bunu.


Cuma günü iş çıkışı semt pazarına gittim. Yolumun üzeri zaten. Köylü pazarı gibi bir kısmı da var. Bulabildiğim kadar kekik aldım. Akşama kaldığım için az kalmış tabi, 6 demet bulabildim. Ama demet deyince maydanoz demeti gibi sanmayın, kocaman oluyor bir tanesi. Önümüzdeki cuma günü de gideyim pazara ama bu sefer daha çok alabilmek için öğle arası gideyim. İşyerine çok yakın zaten. Pazara gitmeyi çok sevdiğimden benim için terapi yerine de geçiyor zaten.


Dün bunların taze filizlerini ayıkladım, bir kavanoza doldurdum. Yeşil zeytin kuruyor gibi yapıyorum bunu. Limontuzu, turşuluk tuz ve limon dilimleri. Başka birşey yok. Rengi dönüp ekşiyi emince servise hazır oluyor. Çok ama çok lezzetli birşey. Ayrıca sağlıklı birşey yediğim için kendimi mutlu hissediyorum o an. Ayıkladıktan sonra dallarında kalan yapraklarını da balkonda gölgede kurutuyorum. Kışlık bitki çayım hazır.


Sizlerde deneyin efenim beğeneceğinize eminim.

12 yorum:

AYŞEN dedi ki...

aaa ilk defa duyuyorum,süper birşey oluyordur tahminim,ama bizim buralarda hiç pazarda raslamadım taze kekik:(araştırmaya başlamalıyım ve denemeliyim.

Depresif Ayu dedi ki...

O taraflarda bilinmiyordur belki. İzmir ve çevresinde tazesi de çok tüketilir. Umarım bulursun Ayşen. Denemeni isterim çünkü :)

Çılgın Mevdoş dedi ki...

bende ayşen gibi salamurasını ilk defa duydum sonra salata gibi mi yiyorsun onu anlamadım yoksa salamur halını mi domatese koyuyorsun hemen yapacağım önümüzdeki hafta marmaris antalya 1 haftalığına geliyorum belki oralarda bulurum

x-coach dedi ki...

bana hitap eden bir tarif verebildin sonunda.
lol
tamam. o ayakkabılar da feminen değil.
seni kızdırmak için söyledim :D

Depresif Ayu dedi ki...

@Mevdoşcum, biz bunu daha çok kahvaltıda tüketiyoruz. Zeytinlerin, söğüş dilimlenmiş domates ve salatalığın üzerinde harika oluyor kahvaltıda. Yeşil salataların ve çoban salatanın üzerine de serpiştiriyoruz.Salata gibi tüketmiyoruz kekiği. Arkadaşım, oralarda bulamama ihtimaline karşı cuma günü pazardan alıp o gün kargoya veriyorum OK? Aynı yeşil zeytin kuruyor gibi yapacaksın.

@Coach, nedense otlarla arası olan biri izlenimi uyandırmadın bende hiç. Senin çoğunlukla et tükettiğini düşünüyorum. Ayakkabı konusunda da çevir kazı yanmasın yaptın ama olsunnn :)

Çılgın Mevdoş dedi ki...

canım arkadaşım çok teşekkür ediyorum almış gibi oldum ama ben cuma günü o tarafa geçiyorum arkadaşlarla elime ulaşmaz ziyan olur daha gelirken getir mayısta geleceksin yaaa:)

isoon dedi ki...

bu günlerde çok duyuyorum kekikli salamura yapımını bendemi denesem?ama ne zamman böle işlere bulaşsam sonunda yenmez, dökülür...

x-coach dedi ki...

bana şişko demek istedin gibime geliyo :(( :P
herkes gibi bende haftada 5 sefer sebzemi tüketen bir ayıcığım :))))

Depresif Ayu dedi ki...

@Mevdoşcum, inşallah geliyorum 19 mayısta ama o zamana kekik falan kalmaz, mevsimi geçer. daha önce yollarım ben sana bulamazsan.

@isoon, dene bence. bizim evde uzun yıllardır yapılır ve çok sevilir. sen yap, yenmezse bana yollarsın :)))

@coach, şişko demek istemedim. nedense senin et seven birisi olduğunu düşünmüştüm sadece. seninki biraz bulut ve nem olayı olmuş :D

x-coach dedi ki...

ayyyyyy. şimdi de buluttan nem kapıyosun demmek istedi :(((( :P

Noni dedi ki...

Aaaa ben de anamgil gibi ilk defa duyuyorum bunu :) ay bu aralar ekşi şeylere aşeriyorum okuyunca çok leziz geldi ben de kesin deneyeceğim ama ben ölçüleri tam tamına almadan hayatta yapamam depresifciğim ne kadar kekiğe ne kadar ölçüde limon ve tuz kullanıyoruz acaba? bir de kekik yerine biberiye kullansam olur mu?

Depresif Ayu dedi ki...

Oralarda taze kekik bulabiliyor musun ama Noni? Kekiğin taze filizleriyle oluyor çünkü.

Bir zamanlar Meydan Larousse'den bulduğum bir tariften yola çıkarak yapıyorum. Şöyle ki: 1 lt su, 80 gr tuz (kristal tuz yada kaba tuz olmalı mutlaka), 1 silme yemek kaşığından azıcık fazla limon tuzu, limon dilimleri.

Limon dilimleri isteğe bağlı, koymasan da olur ama limon kabuğunun aroması hoş oluyor diye seviyorum. 1 lt'lik suya 1 limon iyi oluyor.

Ama sen kekik bulamazsan sana bir kavanoz yapabilirim, yazın geldiğinde Mevdoştan alırsın :)

Biberiye hiç denemedim ve yapıldığını da duymadım ama çitlembik ağacının filizlerinden de yapılıyor. Gerçi ben onu sevmiyorum ama ablam 1 kavanozu yemişti :))